Audyt SEO Twojego sklepu i strony internetowej

audyt SEO

Co to jest audyt SEO?

Audyt SEO, to szczegółowa analiza Twojej strony lub sklepu internetowego pod kątem obszernej listy czynników, które mają wpływ na to, jak Twój serwis będzie oceniany przez algorytmy wyszukiwarki. Ponadto, dobrze zrealizowany audyt SEO i wdrożona optymalizacja otwiera drogę do skutecznego pozycjonowania. Dzięki analizie strony internetowej pod kątem SEO, możesz od samego początku procesu pozycjonowania osiągać optymalne efekty. Nie narażając się na dodatkowe koszty spowodowane wydłużeniem się czasu oczekiwania na satysfakcjonujące efekty.

Zamów audyt SEO dla Twojego e-biznesu

Dane podane w formularzu będą przetwarzane przez eCommerceo Daniel Wolszon z siedzibą: ul. Łąkowa 13, 84-110 Parszczyce, w celu realizacji zgłoszenia i zgodnie z jego zakresem oraz według zasad zawartych w Polityce Prywatności.

Jak wygląda profesjonalny audyt SEO?

Profesjonalny audyt SEO powinien zacząć się od ustalenia celów biznesowych klienta. Przedsiębiorca przed oddaniem do audytu swojej strony internetowej powinien przekazać najistotniejsze informacje, które pozwolą ekspertowi SEO przygotować rzetelną i dostosowaną do oczekiwań analizę. Bez podstawowej wiedzy na temat biznesu oraz celów usługobiorcy, specjalista SEO nie będzie miał pewności czy obrana strategia, będzie odpowiadała planom zainteresowanego.

Co wchodzi w skład analizy pod kątem SEO?

Analiza strony internetowej pod kątem SEO zawiera szereg kluczowych elementów, które wspólnie definiują ocenę całego serwisu w oczach robotów Google oraz innych wyszukiwarek.

Czynniki on-site

To elementy, które przedstawiają robotowi Twoją stronę internetową, pokazując czy serwis dba o to, aby możliwość indeksowania, linkowanie wewnętrzne, czy crawl budget nie sprawiały dla algorytmów problemów z umieszczaniem podstron serwisu w indeksie Google.

Z najważniejszych elementów on-site możemy wyróżnić takie jak:

  • duplikaty wewnętrzne,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • struktura serwisu,
  • optymalizacja contentu pod kątem fraz,
  • dane strukturalne.

Czynniki off-site

W skład tych czynników wchodzi wiele zewnętrznych elementów, które kształtują zaufanie wyszukiwarki do naszego serwisu. Znaczenie w ocenie naszego profilu linkowego będą miały nie tylko tematycznie dobrane linki zewnętrzne, ale również ich jakość, przekazywany link juice, a nawet to czy linkująca domena nie jest jedną z wielu o tych samych maskach podsieci IP.

Podczas analizy profilu linkowego domeny pod uwagę brane są między innymi takie elementy jak:

  • dywersyfikacja anchorów,
  • wiek domeny,
  • ilość linków wychodzących,
  • jakość serwisu odsyłającego,
  • otoczenie domeny.

Audyt SEO poza powyższymi dwoma podstawowymi podziałami analizy strony internetowej, powinien zawierać również m.in. takie kwestie jak:

  1. Analiza pozyskiwanego ruchu
  2. Elementy UX
  3. SXO, czyli doznania użytkowników przechodzących z wyszukiwarki.

Nasz audyt SEO wyróżnia

Konwersja

Dbamy o to, aby nasze rekomendacje miały na celu nie tylko poprawę ogólnej oceny i widoczności serwisu, ale również umożliwiły uzyskiwanie wysokiego współczynnika konwersji celu.

UX

Nie patrzymy tylko ślepo na SEO, ale również rekomendujemy najlepsze praktyki pod kątem UX. Wrażenia użytkownika z korzystania ze strony również mogą mieć wpływ na uzyskiwane wyniki.

Marketing

Mamy spojrzenie również na inne możliwości promowania Twojego e-biznesu online. Jeżeli zauważymy w Twojej branży coś co może pomóc osiągnąć Ci sukces, na pewno wskażemy to w audycie SEO!

Wyprzedzamy konkurencję

Analizujemy konkurencyjne strony, ale zawsze staramy się być krok przed nimi szukając najlepszych możliwości. Wykorzystujemy sprawdzone rozwiązania i badamy ich skuteczność.

Najczęściej zadawane pytania do audytu SEO

Ile trwa wykonanie audytu strony?

W zależności od branży, ustalonych celów audytu, specyfiki audytowanego serwisu realizacja audytu SEO może potrwać od 3 dni do 2 tygodni.

Czy warto zainwestować w audyt przed rozpoczęciem pozycjonowania?

Zdecydowanie warto. Dzięki otrzymanej analizie będziemy w stanie zaplanować optymalne działania pozwalające na skuteczne uzyskanie efektów ale również zbadać czy firma, której chcemy powierzyć proces pozycjonowania bierze pod uwagę wskazane elementy.

Jakie narzędzia używane są do analizy strony?

W zależności od wykonywanego audytu wykorzystujemy narzędzia do crawlowania serwisu, narzędzia do sprawdzania słów kluczowych, narzędzia do badania widoczności, narzędzia do badania profilu linkowego oraz domen.